loading...
خدمات اسباب کشی
کریمی بازدید : 49 پنجشنبه 08 آذر 1397 نظرات (0)

تکثیر گیاه آلوئه ورا

راه های مختلفی برای تکثیر آلوئه ورا وجود دارد اما ساده ترین راه تکثیر آلوئه ورا در خانه استفاده از پاجوش هاست . پاجوش ها یا جوانه ها در قاعده گیاه هر 6 ماه یک بار رشد می کنند . برای تکثیر آلوئه ورا خیلی آرام

برای تکثیر گیاه آلوئه ورا روش های مختلفی وجود دارد که یکی از آنها استفاده از پاجوش هاست. آلوئه ورا هر 6 ماه یک بار پاجوش ها یا جوانه هایی می زند که درست در قاعده گیاه رشد می کند. این جوانه ها بهترین و ساده ترین روش خانگی برای تکثیر آلوئه وراست.

خیلی آرام و به آهستگی این جوانه ها را با ریشه از گیاه جدا کنید و آنها را در یک گلدان جداگانه بکارید پس از گذشت دو تا سه هفته خواهید دید ریشه های گیاه رشد می کنند و یک آلوئه ورا را به وجود می آورند.

نکات مهم قبل از خرید آلوئه ورا

  • آلوئه ورا به نور فراوان و غیر مستقیم نیاز دارد.
  • آلوئه ورا گیاهی شبیه کاکتوس است و به آبیاری روزانه نیاز ندارد.
  • گیاه آلوئه ورا نیاز به اسپری کردن برگ هایش ندارد.
  • خاک گیاه آلوئه ورا باید مانند خاک کاکتوس شنی باشد.
  • هنگام تکثیر آلوئه ورا و جدا کردن پاجوش ها دقت کنید در معرض هوا قرار نگیرند.

آفت های گیاه آلوئه ورا

  • یکی از آفت های گیاه آلوئه ورا لکه سیاه است که اثر گزش حشرات و تخم ریزی روی گیاه ایجاد می شود و سلامت آن را به خطر می اندازد . این آفت بیشتر در گیاهان آلوئه ورا در مزرعه هستند، دیده می شود.
  • نوع دیگری از آفت آلوئه ورا شپشک سفید یا شپشک آرد آلود است که در شرایطی که آلوئه ورا را در مزرعه کشت بدهند و به خانه بیاورید ممکن است گیاه تان به آن آلوده باشد.
  • یکی دیگر از مشکلات گیاه آلوئه ورا پوسیدگی ریشه است که ناشی از آبیاری بیش از اندازه گیاه است و ممکن است گیاه را از بین ببرد.

استفاده از برگ آلوئه ورا برای درمان

برای بهبود زخم و ترمیم سوختگی پوست تعدادی از برگ ها را با یک چاقوی تیز جدا کرده و لبه های خاردار آن ها را صاف کنید. سپس برگ را از عرض برش بزنید تا ژل بی رنگ و چسبناک موجود در آن خارج شود.

ژل خارج شده را به هراندازه که خواستید بر روی زخم مورد نظر بمالید .برگ های بریده شده مجددا رشد نمی کنند، سعی کنید از برگ های قدیمی تر و کلفت تر که به زمین رسیده اند جدا کنید.

کریمی بازدید : 59 دوشنبه 05 آذر 1397 نظرات (0)

یکی از گیاهان رایجی که در آپارتمان و منزل نگهداری می شود آلوئه ورا می باشد که علاوه بر زیبایی بخشیدن به خانه ، خواص درمانی فراوانی نیز دارد . بسیاری از افراد که گیاه آلوئه ورا را در منزل نگهداری می کنند ، به جز بهره بردن از زیبایی این گیاه بی درد سر و ساده از برگ های آن برای زیبایی پوست خود استفاده می کنند.whitening cream

طریقه نگهداری و پرورش گیاه آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاهی شبیه کاکتوس می باشد که با نام های صبر زرد و در هندوستان به نام «آیورودا» شناخته می شود و شرایط نگهداری و پرورش آن بسیار آسان است . این گیاه به پای ثابت سالن پذیرایی، تراس یا گلخانه های خانگی تبدیل شده است و خواص درمانی زیادی دارد و به صورت خوراکی و موضعی مصرف می شود.

دمای مناسب نگهداری آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاهی است که بیشتر در مناطق گرمسیری و خشک پرورش می یابد . این گیاه به دمایی بین 17 تا 24 درج سانتی گراد نیاز دارد و در گرما و سرمای شدید آسیب می بیند. اگر دوست دارید در خانه آلوئه ورا نگهداری کنید بهتر است به دمای نگهداری آن توجه نمایید و اگر منطقه زندگی شما روزهای گرم و شب های سردی دارد از پرورش این گیاه صرفه نظر کنید . بهتر در برخی از ساعات روز این گیاه را بیرون از خانه ببرید تا نور خورشید را مستقیما دریافت کند.

آبیاری گیاه آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا را 12 یا 14 روز یک بار زمانی که خاک این گیاه کاملا خشک شد آبیاری کنید زیرا آبیاری زیاد گیاه سبب خراب شدن گیاه می شود . مقدار آب دهی به این گیاه باید طوری باشد که آب از زهکش گلدان خارج نشود و اگر آب در زیر گلدانی جمع شد سریع آن را تخلیه کنید زیرا آب اضافه سبب فاسد شدن ریشه می شود.این گیاه در زمستان به آب کمتری احتیاج دارد و به خواب می رود وبهتر است مقدار آبیاری آن در زمستان ماهی یک دفعه باشد.

از چه کودی استفاده کنیم؟

کوددهی به آلوئه ورا

از کود رقیق (آبکی) و یا از نوع نیمه قوی(10-40-10) برای پرورش آلوئه ورا استفاده کنید.چنانچه، خاک ،حاصلخیز نیست،باید کود نیمه قوی را در هر ماه یکبار از ابتدای فصل بهار تا آخر تابستان،به گیاه داد.کودهای ارگانیک و یا کودهای گرم را برای گیاهان کاشته شده در محیط بیرون،می توان استفاده کرد.

تعویض گلدان

بهترین خاک برای پرورش آلوئه ورا ترکیبی از ماسه یا پولیت 40 درصد با خاک برگ است که باید درون یک گلدان سفالی بریزیم و گیاه را در آن بکاریم . برای انتخاب گلدان باید به سایز گیاه توجه کنید و از انتخاب گلدان کوچک بپرهیزید .

بعد از گذشت یک سال از کاشت آلوئه ورا گلدان را تعویض نمایید زیرا ریشه های آن به حد کافی رشد کرده اند. بهتر است هر 6 ماه یکبار نیز خاک گلدان را عوض کنید و دقت داشته باشید هنگام تعویض خاک زهکشی های گلدان را مسدود نکنید زیرا وجود زهکشی مانع از فساد ریشه گیاه می شود.

کریمی بازدید : 47 شنبه 03 آذر 1397 نظرات (0)

تمیز کردن آرام پز

برای تمیز کردن آرام پز بهتر است به موقع عمل کنید، استفاده از پودرهای سخت مانند رخشا و یا گاز پاک کن های صنعتی برای لکه های کهنه تر بسیار موثر است.

تمیز کردن دیوار

به طور کامل نحوه ی تمیز کردن دیوار و از بین بردن انواع لکه های آن را رای شما توضیح داده ایم به آن سری بزنید و از ایده های آن برای تمیز کردن دیوارهای خود استفاده کنید.

تمیز کردن فر

تمیز کردن فر یکی از کارهای طاقت فرسایی است که با کمک سرکه سفید و جوش شیرین می توانید این کار را سریع تر و آسان تر انجام دهید.

تمیز کردن فاصله بین کاشی و سرامیک

تمیز کردن فاصله ی بین کاشی و سرامیک یکی از اساسی ترین نکات خانه داری است که با کمک آن می توانید چهره ی حمام و سرویس بهداشتی خود را نو کنید برای این منظور کافی است با کمک کمی دوغاب و دستمال فواصل بین کاشی ها را پر کنید تا ظاهر تمیز و زیبایی به فضا ببخشد.

تمیز کردن مشعل اجاق گاز

برای تمیز کردن مشعل اجاق گازتان کاقی است آن ها را در ظرف آمونیاک قرار دهید و مدت نیم ساعت تا خیس بخورد سپس آن هارا بشویید و آب کشی کنید تا مثل روز اول تمیز و درخشان شود.

تمیز کردن ظروف زنگ زده

برای درخشان کردن ظروف زنگ زده ، انتدا ان ها را با روغن نباتی چرب کنید، سپس روی آن ها نمک بپاشید و با کمک یک برش از سیب زمینی زنگار ها را از سطح ظرف پاک کنید تا مثل روز اول تمیز شود.

کریمی بازدید : 59 پنجشنبه 01 آذر 1397 نظرات (0)

از بین بردن زنگ زدگی کابین دوش

کابین دوش یکی از فضاهای است که به دلیل مرطوب بودن فضای حمام زودتر زنگ می زند برای از بین بردن این زنگ زدگی شما به سرکه سفید، حوله کاغذی، مسواک قدیمی برای شستشو نیاز دارید، کافی است سرکه را روی زنگارها اسپری کنید و با کمک مسواک آن ها را بسایید تا برطرف شوند در نهایت با حوله ی کاغذی زنگارهای باقی مانده را تمیز کنید.

تمیز کردن تشک

هر فرد به طور متوسط حداقل یک سوم از زندگی خود را صرف خواب می کند بنابراین نظافت تشک امری بسیار مهم و حیاتی است، برای این منظور روی سطح تشک جوش شیرین و یک اسانس خوشبو بپاشید، سپس با کمک جاروبرقی از روی تشک جمع کنید حالا تشک شما برای یک خواب شیرین آماده است

تمیز کردن لکه های مبل

اگر روی مبل تان لکه ای ایجاد شده است بهتر است پیش از کهنه شدن فکری برای تمیز کردن آن کنید، برای این منظور می توانید از الکل و فرچه ی نرم استفاده کنید، اگر لکه از بین نرفت بهتر است آن را به یک متخصص بسپارید تا مثل روز اول آن را تمیز کند.

از بین بردن گرد و غبار

خلاقیت اصل اول نکات خانه داری محسوب می شود، با استفاده از جوراب های پشمی قدیمی و تی می توانید یک ماهوت پاک کن بسازید و گرد و غبار و آلودگی را از فضای دکوراسیون خود دور کنید.

تمیز کردن کفش

استفاده از شیشه شوی و یا خمیردندان یا حتی لاک پاکن ها برای تمیز کردن قاب سفید دور کفش ها

تمیز کردن حفاظ ها و شیدها

برای تمیز کردن حفاظ ها و شیدها که معمولا دسترسی به آن ها مشکل است می توانید از یک انبر که دو سمت آن را با یک لیف یا پارچه ی ضخیم پوشانده اید استفاده کنید تا به سادگی و بدون دردسر مثل روز اول تمیز شوند.

کریمی بازدید : 48 دوشنبه 28 آبان 1397 نظرات (0)

تمیز کردن کابینت چوبی

اگر کابینت های شما چوبی است بهتر است نگاهی دقیق تر به آن باندازید، تا با لکه های ریز چربی و روغن که روی آن جمع شده ات بیشتر آشنا شوید و سریع تر اقدام به تمیز کردن آن نمایید، برای این منظور کافی است روغن گیاهی را با جوش شیرین مخلوط کنید و با کمک یک مسواک قدیمی شروع به تمیز کردن کابینت ها کنید

تمیز کردن لکه فرش

برای تمیز کردن لکه های روی فرش می توانید از مخلوط مایع صابون و محلول هیدروژن پراکسید استفاده کنید تا تمام لکه ها در کمترین زمان ممکن از بین برود

تمیز کردن با لیمو

اگر تخته گوشت شما بوی نامطبوع گوشت و سایر مواد غذایی  را به خود گرفته است کافی است با کمک یک قطعه لیمو و نمک آن را تمیز کنید و اثرات بوی بد و آلودگی را از آن محو کنید.

تمیز کردن سر دوش آب

برای تمیز کردن اثرات آهک و مواد معدنی روی سر دوش آب کافی است محلولی برابر از آب و سرکه را داخل یک کسیه پلاستیکی بریزید و سر دوش با کش ببندید، پس از مدت 15 الی 20 دقیقه آن را باز کرده و آب کشی کنید تا مثل روز اولش شود.

از بین بردن گرفتگی فاضلاب

ترکیب جوش شیرین و سرکه یکی از قدرتمندترین محلول های خانگی برای از بین بردن گرفتگی فاضلاب می باشد، برای این کار ابتدا 1/2 فنجان جوش شیرین را داخل چاه بریزید سپس 1 فنجان سرکه را روی آن بریزید و اجازه دهید محلول واکنش شیمیایی خود را ایجاد کند در نهایت روی آن آب گرم بریزید تا تمام آلودگی ها از بین برود.

کریمی بازدید : 73 جمعه 25 آبان 1397 نظرات (0)

کدام مواد غذایی حاوی پروتئین بدون چربی هستند؟

در ادامه فهرستی از برخی مواد غذایی که منابع خوبی برای پروتئین بدون چربی هستند، ارائه شده است:

 

تخم مرغ

تخم مرغ یکی از بهترین گزینه ها محسوب می شود زیرا سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها، چربی های سالم، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی ضروری برای مغز است.

تخم مرغ تنها ماده غذایی است که محتوای چربی (زرده) آن به طور کامل قابل جداسازی است و سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین است. سفیده تخم مرغ حاوی 11 درصد پروتئین و صفر درصد چربی است. یک تخم مرغ بزرگ می تواند 6 گرم پروتئین و 78 کالری در اختیار شما قرار دهد. 35 درصد کالری این ماده غذایی از پروتئین سرچشمه می گیرد.

 

گوشت گاو

یک استیک کوچک 20 گرم پروتئین، و یک استیک اندازه متوسط ممکن است حاوی 50 گرم پروتئین باشد. روشی که شما استیک را تهیه می کنید در این که چه میزان مواد مغذی در آن باقی می ماند، نقش دارد. بهتر است استیک را در فر تهیه کرده یا کباب کنید تا بیشترین میزان محتوای پروتئین را در اختیار شما قرار دهد.

اگر قصد استفاده از روغن را دارید نمونه های سالم مانند نارگیل، آووکادو، و کنجد را انتخاب کنید که عطر و طعم بسیار خوبی نیز به گوشت می بخشند.

 

مرغ و بوقلمون

ماکیان مانند مرغ و بوقلمون، منبع بسیار خوبی برای پروتئین بدون چربی هستند و انتخاب به مراتب سالم‌تری نسبت به گوشت قرمز محسوب می شوند. هم مرغ و هم بوقلمون حاوی پورین کمتر نسبت به گوشت قرمز هستند. با توجه به محتوای اسید اوریک زیاد، پورین ها از دلایل اصلی بیماری هایی مانند آرتریت هستند.

زمانی که موضوع پخت و پز مطرح می شود، تهیه غذا با مرغ و بوقلمون یکی از ساده‌ترین گزینه هایی است که در اختیار شما قرار دارد.

کریمی بازدید : 37 دوشنبه 21 آبان 1397 نظرات (0)

پروتئین بدون چربی (Lean Protein) یک ماده مغذی ضروری برای بدن انسان است. این ماده در انواع مختلف گروه های مواد غذایی یافت می شود. همچنین، این بهترین نوع پروتئین برای شما محسوب می شود و حداقل مقدار چربی را ارائه می کند.

پروتئین بدون چربی به طور معمول انرژی بیشتری در اختیار بدن شما قرار می دهد و در هر وعده بین 50 تا 55 کالری و تنها 1 تا 3 گرم چربی ارائه می کند.

 

مصرف پروتئین بدون چربی چگونه از بدن شما پشتیبانی می کند؟

پروتئین ماده اصلی تشکیل دهنده بافت های عضلانی بدن انسان است و پروتئین بدون چربی از بهترین گزینه ها برای تولید این بافت ها و پشتیبانی از دیگر بخش های بدن است.

پروتئین تشکیل و بازسازی اندام ها و کل عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می بخشد.

 

پروتئین بدون چربی به لطف محتوای پروتئین زیاد و چربی کم برای رژیم های غذایی کاهش وزن نیز ایده‌آل است. این ماده مغذی احساس سیری را به خوبی ایجاد کرده و از هوس های غذایی که موجب پرخوری می شوند، پیشگیری می کند.

این نوع از پروتئین به طور ویژه برای افرادی که ورزش می کنند و در پی رشد و افزایش بافت عضلانی جدید هستند، بسیار خوب است.

 

پروتئین بدون چربی بر رشد مو و ناخن ها و همچنین سلامت پوست شما اثرگذار است.

این ماده مغذی تولید شیره های گوارشی، هورمون ها، هموگلوبین، ویتامین ها، و آنزیم های مختلف که در واکنش های شیمیایی بدن شما درگیر هستند را بهبود می بخشد.

پروتئین بدون چربی برای تشکیل پادتن هایی که وظیفه مقابله با عفونت ها و مهاجمان خارجی دیگر را در بدن بر عهده دارند، ضروری است.

 

دو جز تشکیل دهنده این نوع پروتئین شامل میوزین و اکتین به انقباض های عضلانی کمک می کنند که امکان حرکت سلول ها را فراهم می کند.

با مصرف پروتئین بدون چربی ذخایر انرژی با کیفیت بالا در اختیار شما قرار می گیرد.

این ماده مغذی اکسیژن و دی اکسید کربن را از طریق جریان خون انتقال می دهد.

کریمی بازدید : 52 پنجشنبه 17 آبان 1397 نظرات (0)

9. دم کردن چای

چای با رنگ های مختلف زمان های متفاوتی برای دم کشیدن دارند.

چای سفید را باید در آب ۶۵ تا ۷۵ درجه سانتیگرادی به مدت ۱ تا ۲ دقیقه دم کنید و سپس بنوشید. 

 

چای زرد را باید در آب ۷۰ تا ۸۰ درجه سانتیگرادی به مدت ۱ تا ۲ دقیقه دم کنید و سپس بنوشید. 

 

چای سبز را باید در آب ۷۵ تا ۸۰ درجه سانتیگرادی به مدت ۱ تا ۲ دقیقه دم کنید و سپس بنوشید. 

 

چای اولانگ (چینی) را باید در آب ۸۰ تا ۹۰ درجه سانتیگرادی به مدت ۲ تا ۳ دقیقه دم کنید و سپس بنوشید.

 

10. تخم مرغ

برای برداشتن پوست های ریخته شده در تخم مرغ شکسته، از پوسته‌ی آن استفاده کنید.

 

 

11. خرد کردن مرغ

برای پوست کندن و خرد کردن مرغ به جای چاقو از قیچی آشپزخانه استفاده کنید.

 

12. پخت بوقلمون

اگر بوقلمون بیش از حد پخته شد، می توانید برای حفظ تازگی و آبدار بودن گوشت آن کمی آب مرغ به آن اضافه کنید.

 

13. خنک کردن نوشیدنی ها

برای اینکه نوشیدنی شما سریعتر از حالت عادی خنک شود، یک دستمال کاغذی خیس دور قوطی/بطری بپیچید و سپس آن را درون یخچال بگذارید.

 

14. تازه نگه داشتن کوکی

برای تازه نگه داشتن کلوچه و کوکی فقط کافی است یک برش سیب تازه درون ظرف آن قرار دهید. کوکی رطوبت سیب را می گیرد و برای زمان طولانی تری تازه می ماند.

کریمی بازدید : 39 دوشنبه 14 آبان 1397 نظرات (0)

1. کباب کردن برگر

کباب کردن برگر کاری است که مردها هم انجام می دهند. بنابراین اگر دوست دارید مثلا همبرگر آبدار و خوشمزه‌ای درست کنید بد نیست بدانید که با یک تکه یخ کارتان راه خواهد افتاد.

 

2. نگهداری از موز

برای تازه نگه داشتن موز فقط کافیست دور ساقه آن سلفون بپیچید تا چندین روز بیشتر از حالت عادی سالم بماند و سیاه نشود.

 

3. پوست کندن سیر

برای پوست کندن سیر بدون دردسر، بوته کامل سیر را به مدت ۲۰ ثانیه با بالاترین درجه درون مایکروفر بگذارید. بعد از خارج کردن سیر از دستگاه پوست آن جدا می شود.

4. پوست کندن زنجبیل

بهترین روش برای پوست کندن زنجبیل استفاده از قاشق است.

 

5. ماهی را روی برش های لیموترش کباب کنید

وقتی ماهی را روی گریل می گذارید به سطح آن می چسبد و موقع برداشتن شکل اصلی خود را از دست می دهد. برای پیشگیری از این مساله توصیه می کنیم ماهی خام را روی یک لایه برش لیموترش بچینید و سپس گریل کنید. لیموها طعم و عطر خوبی هم به ماهی می بخشند.

 

6. گرم کردن پیتزا

وقتی پیتزا را در مایکروفر گرم می کنید، خشک می شود و دیگر طعم تازگیِ اولیه خود را ندارد. اما می توانید با قرار دادن یک لیوان پر از آب در کنار پیتزا، آن را در مایکروفر گرم کنید و از نرم و تازه بودنش مطمئن باشید.

 

7. برش دادن گوجه فرنگی گیلاسی

گوجه فرنگی ها را پشت یک بشقاب بگذارید. یک بشقاب دیگر روی آنها قرار دهید و با دست بشقاب را ثابت کنید. سپس با یک چاقوی بزرگ و تیز در یک حرکت همه آنها را ببرید.

 

 

8. خرد کردن پیاز

برای اینکه هنگام خرد کردن پیاز اشک از چشمانتان سرازیر نشود توصیه می کنیم حتما آن را در فریزر بگذارید تا مواد شیمیایی نیمه سمی آن که عامل اشک آمدن هستند از بین بروند.

 

کریمی بازدید : 38 شنبه 12 آبان 1397 نظرات (0)

 

ماهی و غذای دریایی

این گوشت ها حاوی پروتئین بدون چربی هستند، گزینه هایی سالم محسوب می شوند و دوزهای بالا از مواد مغذی ضروری مانند اسیدهای چرب امگا-3 را نیز ارائه می کنند.

ماهی تن زمانی که به صورت تازه مصرف شود حاوی چربی های با کیفیت بالا است. یک وعده از این ماهی می تواند 30 گرم پروتئین و 179 کالری در اختیار شما قرار دهد، در شرایطی که تنها یک درصد چربی دارد. توصیه می شود همواره ماهی تن تازه صید شده انتخاب شود زیرا انواع کنسروی حاوی نمک و مواد نگهدارنده زیاد هستند.

میگو از کالری کمی برخوردار است، اما سرشار از اسیدهای چرب امگا-3 است. همچنین، آنها حاوی مواد مغذی دیگر مانند سلنیم و ویتامین B12 هستند.

 

محصولات لبنی

افزون بر محتوای کلسیم و چربی کم، محصولات لبنی یکی دیگر از گزینه های خوب دیگر برای تامین پروتئین بدون چربی هستند.

یک فنجان شیر بدون چربی حاوی 8.4 گرم پروتئین و تنها 0.4 گرم چربی است.

پنیر کاتیج از آنجایی که منشا حیوانی دارد حاوی پروتئین با کیفیت بالا است. این نوع پنیر حاوی 12 درصد پروتئین و 4 درصد چربی است.

افزون بر این، پنیر کاتیج سرشار از مواد مغذی دیگر مانند سلنیم، فسفر، و ویتامین های B2 و B12 است.

 

عدس

عدس سرشار از فیبر، پتاسیم، منیزیم، فولات، آهن، منگنز، و مس است.

یک فنجان عدس پخته 18 گرم پروتئین و 230 کالری در اختیار شما قرار می دهد. ترکیب عدس با غلات مانند برنج، برای کسب تعادل پروتئینی کامل ایده خوبی است، در شرایطی که اسید آمینه های ضروری و چربی کم را شامل می شود.

اگر در تلاش برای کاهش مصرف گوشت هستید، مصرف عدس را افزایش دهید. البته به خاطر داشته باشید که پروتئین دریافتی از گوشت کیفیت بالاتری نسبت به منابع گیاهی دارد.

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 42
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 50
  • باردید دیروز : 54
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 106
  • بازدید ماه : 177
  • بازدید سال : 984
  • بازدید کلی : 7,359